dimecres, 26 de febrer de 2014

LA MASOVERA

Estos dies a la classe de música estem treballant la cançó de "La Masovera", on treballem los dies de la setmana i també la memòria, ja que hem de recordar totes les coses que la masovera compra al llarg de la setmana. Mireu quina versió tan tropical cantem a classe!!

dilluns, 24 de febrer de 2014

CONEIXEM LA HISTÒRIA DE LA MEDICIÓ DEL TEMPS



Per aconseguir la nostra marca personal recorrent 400 metres en bicicleta, ens vam cronometrar amb segons, però sempre s’ha mesurat el temps igual? NO.

I al vídeo “Érase una vez... los inventores: La medición del  tiempo, hem vist algunes formes de mesurar el temps. Aquí el teniu:



RECICLEM!

TAMBÉ PER PREPARAR LA VISITA AL TEATRE HEM APRÉS COM ES RECICLA I ON FICAR CADA COSA:


divendres, 21 de febrer de 2014

EXPOSEM AL MURAL ELS AVENÇOS DEL NOSTRE PROJECTE

DURANT LES ÚLTIMES SETMANES ENS HEM DEDICAT A PREPARAR UNA MICA EL MURAL PER COMPARTIR AMB ELS COMPANYS DE L'ESCOLA AQUELLES COSES QUE HEM ANAT FENT AL PROJECTE. A MÉS, VAM FER UNA BICICLETA AMB ROTLLOS DE PAPER HIGIÈNIC RECICLATS. SI VAM XALAR!

AQUI TENIU ALGUNES IMATGES DEL PROCÉS:

dijous, 20 de febrer de 2014

TEMPS, ESPAI, QUANTITAT, ORDENAR... UN MUNT DE JOCS!

ALS ÚLTIMS DIES ESTEM FENT UN REPÀS SOBRE CONCEPTES BÀSICS AL VOLTANT DEL TEMPS, ESPAI, QUANTITAT... AL LLARG DEL SEGÜENT JOC PODREU RECORDAR QÜESTIONS TEMPORALS COM: 

  • DIA / NIT, SEMPRE / MAI, PRIMERA / ÚLTIMA, RÀPID / LENT, MATÍ / TARDA, AHIR/AVUI/DEMÀ, ABANS / DESPRÉS...
QÜESTIONS D'ESPAI COM: 


  • DALT / BAIX, DINS / FORA, A SOBRE / A SOTA, AMUNT / AVALL, DAVANT / DARRER, DRETA / ESQUERRA, AL VOLTANT / AL MIG, MÉS A PROP / MÉS LLUNY...
I QÜESTIONS DE QUANTITAT COM ARA: 
  • PLE / BUIT, IGUAL / DIFERENT, GRAN / MITJANA / PETIT, MOLTES / POQUES, MÉS QUE / MENYS QUE, LLARG / CURT, MEITAT / SENCERA, AMPLA / ESTRETA...

http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/teq/jclic/teq.jclic.zip&lang=ca&title=TEQ+-+Conceptes+b%E0sics
I AL SEGON JOC, TAMBÉ PARTINT DE L'ENTORNO MÉS PROPER, LA FAMÍLIA, ES PRESENTEN UNES ACTIVITATS PER REFORÇAR CONCEPTES COM LES FIGURES GEOMÈTRIQUES, COLORS, DINS/FORA, GRAN/PETIT, ETC. SEMPRE AMB L'OBJECTIU D'EXPLORAR I EXPERIMENTAR A PARTIR DEL JOC:
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/comencem/jclic/comencem.jclic.zip&lang=ca&title=Tot+just+comencem

dilluns, 17 de febrer de 2014

EL PAIS DEL PA EN TOMATA

ALS ÚLTIMS DIES ENS HEM PREPARAT PER ANAR A VEURE L'OBRA DE TEATRE "EL PAIS DEL PA EN TOMÀQUET" DELS IMAGINAUTES.

AMB AQUEST MOTIU VAM FER UNES ACTIVITATS PRÈVIES RELACIONADES AMB LES FESTES MÉS TÍPIQUES DE CATALUNYA:


dissabte, 15 de febrer de 2014

APRENEM A DIR L'HORA!

UN COP JA SABEM FER MEDICIONS, ENS FALTAVA ASSEGURAR UNA MICA EL CONCEPTE DE LA MESURA DEL TEMPS PER ENTENDRE MILLOR LA MARCA D'ORIOL I LES NOSTRES PRÒPIES.

A PARTIR D'UNA INFORMACIÓ QUE IVÁN ENS HA PORTAT DES DE CASA, HEM ARRIBAT A LES SEGÜENTS CONCLUSIONS:
- 60 SEGONS SÓN 1 MINUT. 
- 60 MINUTS SÓN 1 HORA.
- 24 HORES SÓN 1 DIA. 

I DES D'ESTE PUNT HEM VOLGUT SABER COM ES DIUEN LES HORES, PER LA QUAL COSA, HEM ESTAT FENT PRÀCTIQUES AMB UNS RELLOTGES DE FUSTA PER REPRESENTAR L'HORA EN QUE ENTREM A L'ESCOLA, L'HORA DEL PATI, L'HORA DE MARXAR A CASA, ETC. 
.

dijous, 13 de febrer de 2014

GAUDIM I APRENEM AMB ELS RACONETS

US DEIXEM AVUI MÉS IMATGES DE COM TREBALLEM A L'HORA DE RACONETS, MOMENTS QUE APROFITEM JUGANT PER FER CATALÀ I MATEMÀTIQUES:


diumenge, 9 de febrer de 2014

ENS VISITA EL MARC, UN POLICIA D'AMPOSTA!




FA UNS DIES QUAN VAM COMENÇAR A FER MEDICIONS VAM VEURE QUE ES PODIEN FER EN CENTÍMETRES PER COSES PETITES, METRES PER COSES MÉS GRANS I QUILÒMETRES PER GRANS DISTÀNCIES, COM LES QUE HI HA ENTRE UNS POBLES I ALTRES.

ALGUNS XIQUETS I XIQUETES DE LA CLASSE VAN FER-SE FOTOS AMB SENYALS I VAM DESCOBRIR QUE NO SABÍEM MOLT BÉ EL SIGNIFICAT DE TOTES LES SENYALS.

DIJOUS VA VINDRE A VISITAR-NOS EL MARC, POLICIA LOCAL  A AMPOSTA QUE ENS VA PARLAR DE LA CIRCULACIÓ PER LA CIUTAT I DELS DIFERENTS TIPUS DE SENYALS QUE HI PODEM TROBAR SEGONS LA FORMA I COLOR. A MÉS, ENS VA REGALAR UN LLIBRE MOLT INTERESSANT SOBRE AMPOSTA.

FINALMENT, VAM LLIURAR AL MARC UNS DIBUIXOS QUE LI VAM PINTAR COM A REGAL PER VINDRE A AJUDAR-NOS AMB EL NOSTRE PROJECTE.

US DEIXEM UNES FOTOS DE LA SESSIÓ: 





dimecres, 5 de febrer de 2014

FEM CÀLCULS AMB ELS TICKETS DE LA COMPRA

SI FA UNES SETMANES US VAM CONTAR QUE  HAVIEM FET PA EN TOMATA, ARA EM APROFITAT ELS TICKETS DE LA COMPRA PER FER CÀLCULS I TREBALLAR AMB MONEDES:


dissabte, 1 de febrer de 2014

NOTICIA: FER MÚSICA AMB UNA BICICLETA


AQUESTA SETMANA HEM CONEGUT LA NOTÍCIA D'UN MÚSIC D'AMÈRICA DEL NORD QUE FA MÚSICA AMB UNA BICICLETA.
I HEM APROFITAT PER REPASSAR LES PARTS DE LA NOTÍCIA: TITULAR, FOTO, PEU DE FOTO, COS DE LA FOTO ... AIXÍ COM LES PREGUNTES PRINCIPALS A LES QUALS RESPON UNA BONA NOTÍCIA: QUÈ HA PASSAT? A QUI? ON? QUAN? COM?

US DEIXEM L'ENLLAÇ A LA NOTÍCIA ORIGINAL FENT CLIC A LA IMATGE:
http://www.veoverde.com/2014/01/hace-musica-con-su-bicicleta/
http://www.veoverde.com/2014/01/hace-musica-con-su-bicicleta/

TAMBÉ US DEIXEM LA NOTÍCIA TRADUÏDA AL CATALÀ:


AIXÍ COM LA FITXA A LA QUAL VAM IDENTIFICAR LES PARTS:












CELEBREM EL DIA DE LA PAU

AMB MOTIU DEL DIA DE LA PAU, AQUESTA SETMANA L'ALUMNAT DE PRIMER HEM FET DIVERSES ACTIVITATS PER CELEBRAR-HO. 

ENTRE ELLES, HEM ESCRIT DESITJOS PER FORMAR LA PARAULA PAU I TAMBÉ HEM FET LA PARAULA AMB MANDALES DE LA PAU.



A MÉS A MÉS, L'ALUMNAT DE SEGON I PRIMER ES VAN EXPLICAR CONTES MÚTUAMENT. EN NIHAO I ELS COLORS DE LA PAU, EL SENYOR PAU I LA SENYORA GUERRA.